13 juni 2007

TIDSFÖRDRIV

Nu börjar det bli lite rutin i mitt arbete.
Fortfarande är det vissa saker jag glömmer bort. Framförallt i köket. Som att sätta igång diskmaskinen och att skölja kaffeautomaten. Men det är lätta saker. Sätta igång diskmaskinen brukar den som är sist att luncha göra - det är sällan jag.

I dag har jag bara gnott och skurat på mina ack så kära gummimattor. Svettiga som tusan. Jag vill inte veta vad alla olika svampbakterier, som antagligen finns gömda i gummin, heter. Men i morgon är det troligen över. Då är jag klar. Risken finns dock att om jag lagt tillbaka mattorna lite för tidigt, kan de faktiskt börja att mögla. Det vill vi inte. Det hände killen som hade samma jobb som mig fast förra året. Bara att skrubba om.

För övrigt är det jobbigt att missa varenda buss eller spårvagn som man kan missa när man skall till stadsbiblioteket och vidare hem. Missade fyran på Angereds torg. Missade femman och fyrtionian i Brunnsparken. Fick tag på tian och rullade upp för Avenyn. Jag missar precis ALLA bussar som går uppe från Götaplatsen. Det är liksom inte speciellt smart att lägga alla fyra (eller kanske fem) bussar efter varandra med en minuts fördröjning. Över tio minuter till nästa buss. Jag gick ned till Valand. Missade precis femman igen. Fick fatt på fyran och jag skall också säga att det duggade ett lätt sommarregn över mig och min vän Poseidon.
Väl i Brunnsparken missar jag sexton med minsta möjliga marginal och brister ut i ett "FAN!" på spårvagnen när jag inser detta. En tant kollade lite konstigt. Det gjorde även en punkare, men jag tittade ännu konstigare på honom och så vann jag den kampen.

Hemma igen och äntligen får fossingarna vila. Föregående stycke var egentligen bara tidsfördriv för att klockan snart skall bli åtta och Simpsons skall börja på sexan. Family Guy efteråt och så Project Runway på trean sedan. Jag är busy till 22-snåret. Sedan är det nästan bingen som gäller faktiskt.

Nåväl. Ett par minuter kvar. Dags att hälla upp cola och plocka fram ett par bitar marabouchoklad med daim.

2 kommentarer:

Sevy sa...

Fan då! Jag missade Project Runway!! :( :(

Författaren sa...

lilly
Aw. Din stackare! Skriv upp på post-it och sätt i pannan nästa gång. Enda rätta sättet.