16 juli 2007

SEMESTER I JÄMTLAND

Sitter i metropolen Strömsund och bloggar.

Man måste utnyttja sin lilla kusin när man kan vet ni väl. Det gör ni också?

Hon har dock ett helt sjukt tangentbord. Nästan belgisk klass på det. Det är inte ens värt att fota. Så dåligt är det. Vem fan kom på idén att ha både backspace och enter i form av små knappar? Jeez. (Att säga "Jeez" är en dum vana som Jpod och Douglas Coupland gav mig. Han är så snäll.)


Mat snart och jag har inte mycket mer att säga förutom att jag har ett sår på ena axeln. Nej, det har jag inte. Jag ville bara sjunga som Navid.
Men faktum är att jag har ett sår i pannan.
Jag lyckades gå rakt in i ett öppet fönster och slog upp ett en centimeter långt jack i pannan. Blod och nästanavsvimning följde. Jag skulle kunna ha fallit ihop om jag velat. Men nej, jag är man och det ska inte bli något tyck-synd-om här inte. Så tyck inte synd om mig nu! Gör det inte!

Jo, en sak till har jag att skriva. Plockade jordgubbar i går. Jämtländska jordgubbar är verkligen de godaste som finns. Finnerödja kan slänga sig i väggen. Har ni inte smakat på jämtgubbar är ni ofullständiga som människor. Den långa mognadstiden i den lagom starka solen ger en jordgubbssötma man aldrig annars smakar. Det finns inga godare. Och nu måste jag spara på patriotismen till presidenttalet på Yran. Men. Jamtgubban, he'nå schpäsiällt dä.

Förresten är det grymt skönt att vara ledig. På en måndag.

1 kommentar:

Unknown sa...

Oh, jag älskar dig! Du lyckades få in både Coupland och Modiri i inlägget!
Fett najs!
Jag tycker för övrigt inte synd om dig, och är det inte för kallt där uppe i norr för små söta jordgubbar?! :) *mobbar*

Iaf, njut av din ledighet för snart kommer du bli student igen och få leva på nudlar muhaha!