14 augusti 2007

BARA BEN PÅ GLENN HYSÉN

Okej. Glenn Hysén är i blåsväder. Aftonbladet koncentrerade sig på hans vrål om att hans son Tobias Hysén är klar för IFK Göteborg. GT/Expressen går på en än mer löjlig historia om hur etiskt rätt det är av honom att stå i IFK-klacken och hylla sin favoritklubb. Och man spinner vidare på hur klokt det är av Viasat att ha honom som expertkommentator vid fotbollsmatcher.

Men hallå? är ni helt avskärmade från den riktiga världen där på GT-redaktionen? Naturligtvis inte, och era sportjournalister känner med största sannolikhet till att Glenn är oerhört starkt förknippad med IFK Göteborg och Liverpool.
Och vilken fotbollsexpert har inte speciella sympatier för ett lag? För mig måste en expert kunna känna passionen för ett lag för att förstå spelets regler och allt kring fotboll.
Jag blir bara så irriterad på löjliga journalister som blåser upp saker och ting som är helt naturliga. Inte för att strypningarna i går är särskilt naturligt, men det är ingen löjlig grej heller.

Jag är säker på att Glenn sköter sig i kväll under Valencia - Elfsborg. Inte för att brukar vara särskilt klockren i sina analyser, men en normal insats för att vara Mr. Hysén. Kanske ligger mina underliggande aggressioner på Glenns misslyckade sejour i GAIS på nittiotalet. Under skumma omständigheter fick han oerhört hög lön och ett hus och var uppenbarligen en bidragande faktor till GAIS katastrofala ekonomi på slutet av nittiotalet. Men det är en helt annan femma.

Det är fortfarande GT's journalister jag gnäller på. Inte Glenn, han får uttrycka kärlek hur han vill.

Inga kommentarer: