08 augusti 2007

LIVET ÄR NYCKFULLT (ÄLSKAD, SAKNAD)

Jag blev lite skärrad mitt i allt jobbande i dag. Precis som i går storstädade jag i köket, men fick till uppgift att skriva in en lång remiss.
En kille, tjugoett år som varit med om en trafikolycka och tvingats operera höften efter en svår fraktur. Jag fick skriva in hela operationsberättelsen och det fick mig att återigen inse hur lätt det är att livet förändras.
På bråkdelen av en sekund blev hans närmaste månader en enda lång rehabilitering. För somliga blir det värre. Somliga försvinner utan att ha fått uppleva allt som somliga borde ha fått upplevt.

Det skrämmer mig.

Åh, hur jag saknar dina händer mot min hud.
Saknar dina andetag tätt intill mina läppar.
Dina läppar mot min kind.
Det var en kort tid.
En underbar tid.
En kort tid.
Underbart.
Du är saknad.

Inga kommentarer: