25 augusti 2007

SÖMNLÖS I OSAKA

Ännu en sömnlös natt. Det känns som om det behövs fyrtio timmar för att jag ens skall bli en gnutta trött. Nu har jag någonting att roa mig med under småtimmarna i alla fall. Förutom att räkna minutrarna tills tidningen kommer. Vilken den precis i detta nu gjorde.
VM i friidrott och har börjat och jag kan inte låta bli att fastna och bli oerhört fascinerad. Det blir nervöst så fort det minsta lilla utav svenskintresse finns, och en annan blir mer patriotisk än under fotbolls-VM, men det är någonting speciellt med individuell idrott. Ett snedsteg och man är borta.
Riskerna ger det lite mer spännande än lagidrotterna.

Heja, framförallt, Carolina Klüft ikväll. I natt. I morgon. Nu. Strax. Förut. Hela tiden.
Jag blir förvirrad av småväxta japaner!

2 kommentarer:

Anonym sa...

om du börjar lägga dig tidigare kanske du tidigare kommer till den fas då du kan somna?
Sen nästa tips är kanske att gå upp lite tidigare;)

Författaren sa...

sis
Njae, att lägga sig tidigare fungerar inte. Och i dag gick jag upp klockan tio, men det här som synes inte hjälpt heller. Det är klockans fel alltihop. Tycker inte om henne.