06 augusti 2007

SÖMNLÖST

Jag kan inte sova.
Sitter och tittar på ett program från någon slags Backgammon-final.
Ja, backgammon. Det spel man inte förstår ett jota av och brukar finnas på varenda dator i stan.
Jag suckar och stänger av teven.

Sätter på den två sekunder senare, någon annan kanal kanske sänder något vettigt. Tveksamt, men jag är i desperat behov av underhållning. Aftonbladet TV 7 bjuder på den bästa underhållningen. Listat: 80-talets kvinnor.

Det är GAIS i morgon. En månads frustration skall få skrikas ut över en tarvligt dålig domare, snedsparkar och missade målchanser. Mot Djurgården och Expressens tipsexpert Eskil Någonting har tippat 1X. Gaisseger eller oavgjort alltså; Ja, varför inte? Jag håller tummarna för att min tämligen grå söndag förvandlas till en sprakande grönsvart måndag. Så här långt ser det fortfarande dystert ut. Jag tippar 1-1.

"Vilket liv vi lever.", säger du till mig.
"Jo."
"Är det allt du kan säga?"
"Jo." upprepar jag.
"Det ante mig att vi lever så här då.", konstaterar du.
Jag är tyst men jag tänker att jag håller med.

Snart händer det något. Det måste det. Nobody puts baby in the corner.
Inte mig heller.

Inga kommentarer: