22 augusti 2007

SÖMNPROBLEM

En annan börjar bli riktigt irriterad på att en annan inte kan somna i tid på kvällarna. Varför kommer inte sömnen när man vill?

Jag har i dag gjort detta:
- ringt till min sjukgymnast, Astrid, som vägrar lyfta på telefonen. Gör ett nytt försök i morgon.
- pappa hittade den försvunna R-tangenten efter en liten tids letande. Det som höll hans hopp vid liv var hans skämt: "När jag tappade tangenten måste den i alla fall fallit i tangentens riktning!". Jag dåligförklarade honom.
- vi åkte till Inet och fixade R-tangenten eftersom det hade visat sig att en av fjäderfunktionsplastbitarna (jag älskar det svenska språket ibland) hade gått sönder. Nu funktionerar tangenten igen och jag känner mig inte längre som en skitnödig skåning. Dessutom införskaffades ett nytt tangentbord till den stationära datorn som återigen är i bruk.
- pappa och jag fortsatte till Bilia för att lukta på klädslar och känna på inredningar. Pappa och mamma har bestämt sig för en "Passion Red" V50 med fula fälgar. Jag fick endast ha en liten åsikt om klädseln. Som blir grå. Men man är ju lite kär i bilen vi har nu. Har haft den i över två år nu, tidigare ligger rekordet på ett och ett halvt ungefär. Det är rätt lyxigt att ha tjänstebil och byta så fort Volvo (eller numer Ford) säger till.
- efter det. Har jag inte gjort någonting nyttigt - och det känns fint.

I morgon är det tandhygienist - jag är stamkund snart - tjugo över nio. Därför behöver jag sova snarast, men det är svårt med mängder av energi. Dessutom skall jag ordna till Minajs hemsida och klämma in en löprunda. Swoosh som man säger i Nike-land.
Kvällen är vigd åt Sverige - USA i fotboll. Men jag orkar inte masa mig till betongbunkern om det inte är GAIS som spelar. Vilket gör att jag latar med mig framför teven och TV3. Matchen? Jag tippar 3-1 till Sverige. Zlatan floppar och Elmander gör sprakande succé (igen) tillsammans med Kennedy.

Jag känner en enorm längtan till matchen. Jag blir exalterad så fort jag får höra om direktsända fotbollsmatcher på teve. Så länge det finns det minsta av intresse. U17-mästerskapen som pågår på Eurosport är inte i den genren.
Längtan finns också till joggingturen. Bara att logga in på nike-ipod-sidan och se ens resultat uppdateras utan ens ha lyft ett finger, förutom att plugga in ipoden, gör mig vild. Jag måste springa. Jag vill springa. Nu. Men jag ska sova.
Gah.
Förut.
Nu.
Snart.
Nu.
Jag håller på att bli schizofren.
Nu.
Nej.
Jo.
Nej.
Nu.

God natt.
God natt.

Inga kommentarer: