05 november 2007

GUY FAWKES

Nu när jag väl sitter vid en dator för jag väl ta och slänga iväg ett snabbt blogginlägg också.
Men jag har egentligen ingenting att säga.

En viss lättnad har jag i min kropp, men jag har inte riktigt harmonin.
Lättnad över att min Song of Solomon-uppsats och min första summary är inlämnade.

Jag och Sigrid pausade i skrivandet i går kväll mellan tio och elva för att gå på promenad. På mindre än en halv timma såg vi inte mindre än fem stjärnfall, ett dussin flygplan och femton tjog gnistrande diamanter till stjärnor på den becksvarta himlen som precis hade blivit naken.
Det var nästan harmoni då. Lite saknades för att den där riktigt ohämmade känslan av njutning skulle tränga fram.
Men det kommer nog snart. Kanske efter grammatiktentan om två veckor.

Guy Fawkes-day i dag och egentligen skall man vara i Lewes en liten bit bort för att fira, men problemet ligger i att dom stänger av vägarna in dit vid sextiden tydligen, för att staden ska kunna erbjuda åtminstone tre kvadratdecimeter per person. Men så ska det vara Storbritanniens galnaste firande av Guy Fawkes också. Men vi stannar nog här i Brighton och tar det lugnt.

Nu. Hemåtgång.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fem stjärnfall? Jag har aldrig sett ett ens!

eknander sa...

Remember, remember the fifth of November.. :P

Marcus sa...

Jag stämmer in i kören; Fem stjärnfall?! Jag tror mig ha sett ett, möjligtvis två under mina levnadsår. Och du pangar in en handfull under en kväll. Stabilt! :oP

Författaren sa...

anonym
Åh, det måste hända. En stjärnklar natt lägger du dig någonstans där föroreningar och stadsljus skymmer stjärnorna och du kommer få se dom.

eknander
'sactly.

marcus
Vad ska man säga? Brighton är magiskt!