27 november 2007

PUBLITTERATUR

Lyckades med bedriften att komma sist under gårdagens pubquiz. Nåväl, man är ju som en fisk på land när det vankas engelsk pop. Man sprattlar till med den enda chansning man har och lyckas man ha rätt och plumsa i vattnet igen är det bara för att dö under nästa omgång.

Jag kom därifrån med en bok i alla fall. Jasper Fforde (vilken idiot stavar sitt namn med två likadana konsonanter i början?) har skrivit den och den heter "The Eyre Affair" och jag får väl ge den en chans. Men det känns inte som jag skall ha för stora förhoppningar. Den grabbades från en pub. Kom igen?

Sjöng för en av mina flatmates, Sofia, i morse ty hon hade den äran att fylla år just i dag. I kväll blir det middag tillsammans med Ida som händelsevis också fyller år i dag.
Grattis. Grattis.

3 kommentarer:

Pauline sa...

åh, den är faktiskt riktigt bra. Eller, ja.. Rolig. Ge den en chans ;)

Författaren sa...

pauline
Åh! Härligt att höra. Jag har läst fem sidor hittills och skrattat ut högt två gånger alla redan. Det är lovande om något!

Anonym sa...

De var kul att slå er även ifall vi kom näst sist iaf! :D