10 december 2007

FANTOM OCH LUCIA

Det är nu det är dags att börja läsa, eller hur?
Jag tror jag har ont i halsen.
Jag tror också att det bara är fantomsmärtor.
Jag tror det är för att jag ska tycka synd om mig själv och unna mig något annat än plugg.

Tror gör man för övrigt i kyrkan där vi firade Lucia i går. Gudstjänst och så med mängder av landsmän. Det var läskigt att höra svenska röster som man aldrig hört förut. Och dessutom överallt.
Kaffe, pepparkakor, sockerkaka och ambrosiakaka (vilken var fantastisk) tillsammans med svenska julsånger och dylikt i församlingshemmet. Galet trevligt. Hemlängtan blev lite större.
Att min mobil pajade i dag gjorde ingenting bättre.

Jag har i alla fall kommit fram till en slutgiltig slogan på mitt liv och min personlighet. Den är hemlig tills vidare och kommer dyka upp i min framtida nya bloggdesign som skall knepas ihop under jul och nyår.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mr M!
En slutgiltig slogan, eh?
Låter sannerligen intressant!

Författaren sa...

anonym
En slutgiltig slogan indeed. Den har jag tänkt att följa tills jag dör.