05 december 2007

PLUGGERIER

Jag är galet opepp på att sätta mig i lugn och ro och läsa texter i amerikansk och brittisk kultur. En massa tal, noveller och utdrag som skall gås igenom. För att inte tala om att man måste analysera allihop och kunna koppla ihop dem. Men det ska vi inte göra förrän den tolfte då vi ska sitta och plågas i fyra timmar över ett prov. Jag kommer att dö.

Att skriva texter har jag aldrig haft några problem med, men när det gäller att analysera och dra slutsatser om andras brukar jag allt som oftast vara alldeles för feg och okunnig. Jag kommer inte fram till de där självklarheterna som andra kan få till. Kanske är det inte alltid så, men ofta när det verkligen gäller. Min slutsats på boken Song of Solomon framstod, enligt Nat, som helt värdelös.

Men det ordnar sig. En vecka kvar till det provet.
På fredag är det Summary i Written Proficiency som gäller. Då ska jag visa att jag kan skriva en sammanfattning på engelska utan några fel, what so ever, i texten. Om jag bara koncentrerar mig kommer det att gå utmärkt. Inga slarvfel den här gången.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mr M!
Usch, usch. Men det går säkert fint ska du se. Hur var det nu med murgrönan?

Författaren sa...

anonym
Mjo, murgrönan växer så att det knakar. Om man smeker den lite på kvällen, så har jag upptäckt att den mår mycket bättre. Jag däremot har fått mystiska utslag på händerna.