12 december 2007

SISTA TENTAN ÄR AVKLARAD

Sitter ensam i en stor datasal.
Lite kallt.
Det var det i morse också. Kändes som om de stängt av vår värme.
Kanske de har gjort också, efter att ha sett vår räkning som lär vara uppe i astronomiska summor.

Men nu är sista tentan klar. Jag avslutade den med att diskutera hur Ulf förstört min läslust för Brighton Rock. Jag skrev att jag börjat läsa boken som en entertainment, men efter att ha lyssnat på Ulf på en av föreläsningarna där han berättade om det religiösa och filosofiska tänkandet i boken försvann all lust till att slutföra boken och det tog mig evigheter att komma igenom den. Nu hör till saken att jag inte har läst boken. Jag var inte ens på föreläsningen då allt det här togs upp. Jag har bara fått det återberättat av ilskna kurskamrater.
Gött. Jag får nog -20 poäng på uppsatsen för detta, men det är det värt.

Inga kommentarer: