31 januari 2008

En känsla av förvåning

Utan att jag ens märkt det har det blivit svart utomhus igen.
Jag har inte heller märkt att det börjat blåsa storm och att det regnar mer än lovligt mycket.

Hittade ett drömhus igår. Fast jag vill att det skall vara en lägenhet. Jag trivs så mycket bättre i lägenheter. Tillsammans med föräldrarna var jag och hälsade på våra gamla grannar som precis fått en liten son. De är alltid trevliga, nästan onormalt trevliga.
Ute i Lilleby har de byggt ett hus för sig, lille Rasmus och katten Jansson med gigantiska tassar. Men jag vill inte bo där. Det är för långt bort. Torslanda vill bli en egen liten metropol, ja egen kommun och allt, men jag tänker inte dras med tid. Nej, hade deras hus varit en lägenhet på fastlandet och nära till vad som helst, då hade jag köpslagits om det.

Vaknade i dag med en känsla av förvåning. Mobilen vibrerade till, SMS från en vän. Mysigt. Men förvåningen fanns redan innan meddelandet. Jag vaknade, för en gångs skull, upp helt utsövd. Det borde finnas fler sådana morgnar.

Ett tecken på att jag skriver för lite är att Word inte längre finns med under Startmenyn, där de mest använda programmen står uppradade. MSN Messenger ligger etta. Det är lite så att man skäms. I dag har det inte blivit något pluggat heller. Suck. Bäst att jag sätter mig ned innan hockeyn börjar. Frölunda spelar borta mot Linköping. Skall bli kul att titta på Frölunda igen - jag gav upp att köpa hem enstaka matcher på PayPerView då de aldrig vann de matcher jag beställt. Och det kunde vara mot Mora eller Brynäs, men de ville aldrig göra mig lycklig. Nu, när jag (läs: pappa) inte behövt betala 69:- för matchen kanske de vinner?

För övrigt är jag upptagen från och med 15:00 till och med 19:00 med ett projekt. Försök gärna att störa mig, det blir nog bättre då.

1 kommentar:

Anonym sa...

åw frölunda mitt lag som ung.. hockey intresset avtog dock - lite frö våldsamt (;

ps, du måste verkligen blogga oftare..
abistinens här borta :S