24 januari 2008

Klick var det här

En lång dag på skolan kändes inte speciellt lång. Composition Introduction med en amerikansk svensk och efter det Composition Lecture med lite skämtsamma analyser kring huruvida Shakespeare var homosexuell eller ej, han var ju trots allt skådespelare. Och så lite lingvistik på det; Beowulf och riktigt gammal engelska.

Gick på Röhsska museet tillsammans med Anton och Sigrid, ständiga följeslagare, och kikade på en arkitektutställning. Pojkdrömmar som troligen inte kommer slå in.

Sedan utföll inte kvällen riktigt som planerat och Sverige förlorade handbollen. Jag skulle ha satsat en slant på Tyskland, då hade jag kanske varit lite gladare.

Ett beteende som jag tidigare brottats med verkar komma tillbaka till mig. Det är låt oss säga, lite tungt.

För övrigt längtar jag tillbaka till Brighton. Just nu för att en dokumentär på TV4 avhandlar en man som lider av dysmorfofobi och bor i Brighton. Många kända vyer från framförallt Kemp Town och alldeles nyss var han inne på Somerfield inte långt från Old Steine.

Nu tänkte jag slå på London to Brighton istället för att läsa King Lear som jag egentligen borde göra. Det finns säkert tid för sådant i Åkers Styckebruk där jag skall spendera min helg.

För övrigt. Stäng av alla som ertappas dopade på livstid. Att Kajsa Varis ens fått chansen är att skymfa hela idrottsväsendet. Kul är att när jag sökte på finskan på wikipedia fick jag upp ett antal sökträffar. 100 % relevans på artikeln om Troll.

1 kommentar:

Anonym sa...

ååååååh beowulf och shakespare. säg mej finns det något tyngre, kommer dock ihåg den litterära (1800-talet) engelska uppgiften från i höstas med glädje dåå de hela blev väldig godkänt . . iehfif.