14 januari 2008

Ponera detta

Sätter mig ned för att njuta av ett glas kall Coca-Cola. Funderar kring hur rogivande jag finner städning nuförtiden. Det har hittills varit en av de tråkigaste uppgifterna i hela mitt liv. "Idioter håller ordning, genier överskådar kaos" har varit något av mitt motto.
Men plötsligt. Nu tycker jag det är härligt. Ett slags ansvar som jag tror växte på mig i England. Vara lite duktigare. Det är faktiskt skönt när det är städat.

Ponera att man drar upp persiennen, solen skiner in och på sängen ligger hunden och trynar. På köksbordet ligger dagens morgontidning, ett par mackor och ett stort glas färskpressad apelsin-ananasjuice. In kommer sin underbara fru och kysser en i nacken.
Vet inte om det är perfekt, men det ser bra ut i mitt huvud.

5 kommentarer:

Frankie boy sa...

Har du alltid varit übersvensson eller har du bara slagit dig?

Anonym sa...

Hunden får ju inte sova i sängen! Tänk om den vänjer sig vid det och sen har ni varit ute på en långpromenad i slask och lera... Mysigt att sova där sen. :P En trevlig kombination av lera, slask, hundsaliv och päls, vem kan motstå?

Författaren sa...

frankie boy
Tror jag alltid varit så. Men någon hund kommer jag aldrig skaffa. Rebell? Knappast. Allergisk? Jorå.

tc
Men i min fantasi så händer aldrig sånt! Fast ju längre jag tänkte på det, så var den där världen jag lade upp alldeles för blek och trist. Sånt vill jag inte ha.

Anonym sa...

Vad du ännu inte vet är att det är den här dagen som din underbara fru kommer ta med sig din ständigt rena hund och juicepressen och flytta till lägenheten mittemot din där ortens rörmokare bor, precis samme som din fru anlitat varenda gång rören gått sönder där hemma, vilket de märkligt nog gjort väldigt många gånger de senaste månaderna.

Fast solen skiner ju fortfarande.

Författaren sa...

hjalmar
Haha! Ja, men precis. Det är ju det jag säger; gårdagens fantasi är inte perfekt! Det bara såg bra ut en stund.