20 januari 2008

Runt, runt, runt

Vaknade tidigt för att äta frukost och göra varm choklad, men jag kom inte längre än att stänga av väckarklockan. En halvtimme senare skiker mamma att jag måste gå upp. Ett par snabba mackor sitter jag nere i bilen för att köra till Ruddalen. Det går fint. Ända tills Sigrids pappa ställer sig mitt i vägen för mig. Men ingen skada skedd, men jag hade glömt choklad hemma.

Skridskoåkning i VM-hallen tillsammans med miljoner småbarn. Skrikande, skrattande och gråtande. Stapplande som bambi tog jag mina första skridskoskär på två år, men snart kunde jag till och med stoppsladda som på gamla dagar. Efter att ha skrinnat någon mil eller två bestämde vi (Anton, Fredrik, Joel, Sigrid och Simon) att dra en varsin pizza på Frölunda Torg. Glamouröst värre.

Men det var trevligt att snurra runt på en is igen. Har saknat det, och saknar lördagarna i åttan/nian när vi fullständigt ägde Rambergsrinken. Då, på den tiden man var ung och dum (nu är man bara dum), kände man inte heller av sitt halvtaskiga knä.

För övrigt kommer jag lida något oerhört av träningsvärk i ljumskar, lår, vader och rygg i morgon. Men nu har jag klagat färdigt.

Inga kommentarer: