14 februari 2008

Bara timmar kvar

Nu skulle jag vilja bränna upp mitt häfte. För jag har pluggat färdigt och anser att jag i alla fall kommer att klara morgondagens tenta. Högre krav har jag inte. Längre.
Men jag kan inte bränna upp mitt häfte för i samma 150 sidor tjocka bunt med A4-sidor finns del 2 av lingvistikkursen och dessutom hela grammatiken. Så om det ska brännas, får jag ta det försiktigt om jag vill överleva resten av hösten våren.

Och jag ska sova nu.
Vakna pigg som en mört och ha smält all kunskap och lagrat det i en liten boll som jag kan plocka fram och tugga på under tentan. Viktoriagatan 30: Here I come!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ojojoj.. Du måste ha pluggat mycket igårkväll av din blogg att dömma eller så har jag helt missuppfattat dig helt men resten av hösten? Jag hoppas du menar våren där...

Författaren sa...

sis
Gott tecken på hur utmattad jag var skulle jag vilja kalla det. Nu är det ändrat!

Anonym sa...

Alltså. Jag lider med dig. Jag har tenta imorgon. Jag har öppnat boken två gånger. Båda gångerna var på vagnen. Det är en tenta i allmän grammatik. Jag lever på hoppet om att Lena Norrman skall lyckas rädda mig. Har man en gång lärt sig det så kan man det, right?

Författaren sa...

tc
Right back at you. Men du kan nog vara lugn, Lenas kunskap är vår glädje och vår glädje är.. eh? Nej. Det blev fel. Du kommer klara det hur som helst.