19 februari 2008

Det blir för dyrt, vi öppnar upp istället

Masade mig bort till Wieselgrensplatsen för att träffa en ny läkare. Fick för mig att jag träffat honom tidigare, men så vitt jag vet har jag inte varit på Capio tidigare. Han kanske har varit på någon annan klinik. Trevlig var han i alla fall. Han vred och böjde och tryckte. Hummade lite lätt och gav utlåtanden. Magnetröntgen är ju såklart väldigt dyrt, och det är nog faktiskt en rätt onödigt process också. Nej, då blir det billigare att gå in och kolla med kamera och pinnar.

Tre månaders väntetid.
Sedan operation. Igen.

Jag blir så trött
. Men jag hoppas att jag bara lokalbedövas, så att jag kan få titta på operationen i direktsänd teve, så att säga. Det är bara en liten titthålsoperation det är frågan om (så egentligen kan man knappt kalla det operation) och jag kan i princip därifrån ett par timmar senare. Men ett ingrepp är alltid ett ingrepp. Och det är 70 % av patienterna som upplever förbättring. Hoppas jag är en av dem.

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag hoppas att detta kommer bli de sista du behöver göra för att få ditt knä att må bra!

Författaren sa...

sis
Det är det antagligen inte. Men det sista på ett litet tag hoppas jag i alla fall.

Anonym sa...

Ja hoppas verkligen du inte behöver böka mer med knät nu.
Vi hade en tjej här igår som fick en axelluxation och fick åka ambulans full proppad med ketalar(typ mofin) i kroppen. Först då jag fattade hur fruktansvärt ont det måste göra att få knät att gå ur led.
Men det fixar sig nog, om det känns bra borde det ju inte vara någon fara väl!?

Författaren sa...

hasse
Åh, stackars tjej! Usch! Jo, en del ont gör det. Men jag tycker framförallt det är sjukt läskigt. Äckligt. Så till den grad att jag inte kunde titta klart på Liverpool - Inter i går när Cordobas knä vek sig. Fosterställning blev min räddning. Ja, jag hoppas jag slipper smärtan om cirka tre månader i alla fall.