13 februari 2008

Mitt livs soundtrack

Jag har gott om tid i kväll. Så jag tog reda på hur mitt livs soundtrack ser ut, enligt min iPod.

Öppning: Atlantic City - Bruce Springsteen
Well they blew up the chicken man in Philly last night
Vaknar upp: No Fit State - Hot Chip
'Scuse me sir I would like to leave the ride
Första dagen i skolan: The Dark of the Matinee - Franz Ferdinand
You take your white finger
Förälskar sig: Human Touch - Bruce Springsteen
You and me we were the pretenders
Slagsmål: I Thought You Said the Summer Is Going To Take the Pain Away - Hello Saferide
Finally, the sky is blue
Gör slut: Do Me a Favour - Arctic Monkeys
Well the morning was complete
Bal: We Are Nowhere and It's Now - Bright Eyes
If you hate the taste of wine
Livet: SRXT - Bloc Party
Walking in the countryside
Nervsammanbrott: Habit Over Heart - Novillero
We've scraped the Varnish off our lives
Åker bil: Play - Kate Nash
I like to play
Tillbakablick: Barely Legal - The Strokes
I didn't take no shortcuts
Bröllop: Vi gör det här för att vi måste - Navid Modiri & Gudarna
Jag skriver om allt
Sexscen: Ansgar & Evelyne - Kent
Ur en klar himmel faller bomben ner
Födsel av barn: Drip Drop Teardrop - The Cardigans
I'm gonna watch you
Avgörande strid: I'm Your Villain - Franz Ferdinand
You toss in a word
Dödsscen: The Road I'm On - 3 Doors Down
She said life's a lot to think about sometimes
Begravningssång: Not Big - Lily Allen
Now listen I think you and me have come to the end of our time
Eftertexterna: Finding Out True Love Is Blind - Louis XIV
Ah chocolate girl, you're looking like something I want

Låtvalet för bröllopet är sjukt roligt. Okej, vid 30 års ålder vet jag om ödet och slumpen spelar stor roll i livet.

Kom igen! Gör samma sak.
Öppna ditt musikbibliotek och tryck på Shuffle. Tryck nästa för varje rubrik och skriv ned. Enkelt! Säg till om ni har gjort det, så jag får se!

1 kommentar:

Anonym sa...

Då får väl även jag ställa mig till den skaran som har genomfört valet utav mitt livs soundtrack...