30 mars 2008

Lidandet är snart över, men har precis börjat

Lyckad kväll i går. Vinner GAIS i dag, kan jag lägga mig på operationsbordet i morgon med ett leende på läpparna. Men man ska inte gå ut innan man ska ställa fram klockan. Aldrig.

Kom hem klockan sex.

Uuh. Okej.

Jag ska upp om fyra timmar?

Men än värre är känslan som finns inom mig nu. Det är ett slags förväntan. Och eftersom jag är gaisare är det också ett lidande. På sätt och vis är det ett lidande, all väntan är lidande. Men för mig och ett par stycken till betyder det att vi lider för att vi skall lida. Det är inte hälsosamt någonstans och någonstans där går min gräns och jag tänker inte bli buddhist. Som Claes Malmberg ofta skämtar, eftersom han är både gaisare och buddhist, upplever han bara lidande i livet.

Nnngh.

Kunde vi inte mött Djurgården borta, eller Ljungskile vart som helst? Då hade man varit säker på seger i alla fall.

Nu ska jag duscha med Descutan. Mys.

Inga kommentarer: