17 mars 2008

St Patrick's Day

För övrigt får jag önska alla en glad Saint Patrick's day anglofil som jag är. Klockan tre stod irländarna i fotbollströjor, cigarett i ena handen och en Guinness i den andra, utanför Dubliners. Hade lite lust att gå in, men hejdade mig själv i sista stund.

Apropå gröna ting. Det är en oerhörd ökning av gaisprylar i stan. Det är märken hit och ränder dit. Vi syns överallt. Man kan tycka att ett kaxigt IFK skulle visa upp sig, regerande mästare och allt, men icke. Det här är snart en grönsvart stad till fullo. Från och med nu skall jag räkna gångerna jag ser något med anknytning till Göteborgsklubbarna (förutom reklam).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är inte alla loggor för ett lag reklam?

Författaren sa...

sis
På sätt och vis, men du kan inte kalla en matchtröja, en halsduk eller mössa för reklam? Då är du ju bara trångsynt?