06 april 2008

Dumdristigt

Sedan jag läste ett inlägg hos Silverfisken angående vissa uttryck i främmande språk som man själv aldrig kommer sig för att använda, har jag hört frasen "...and what have you." lite för många gånger än vad som skall anses normalt. I alla fall för någon som aldrig hört uttrycket förut, eller i alla fall tänkt på det, och då har jag ändå bott i England.

Om en stund ska jag in till stan med Sigrid, sätta mig tillsammans med gaisare, tokiga alkoholister and what have you, på Dubliners för att se Trelleborg - GAIS på storbildsteve.

Jag är äckligt säker på seger i dag.

Det brukar väl inte gå bra då?

Fan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

se nu till att de vinner, för det var vad jag tippade!
gaaaaaaaaaaaaaais

Författaren sa...

vanda
Mitt ivriga hejande på hemmaplan gjorde ingen skillnad. Känns galet tungt.