23 april 2008

Galet onödig lista men gör den ni också

För 15 år sedan (1993):
Fyllde jag fem
Kunde jag alla bilmärken
Började jag intressera mig för bokstäver och ord under tiden jag inte lekte med bilar
Lekte jag på farfars hus lekplats

För 10 år sedan (1998):
Fyllde jag tio och visste att jag inte var jordens medelpunkt
Hade jag sedan länge skrivit mina första noveller
Började jag på mellanstadiet och blev lite större
Spelade jag fotboll, framgångsrikt

För 5 år sedan (2003):
Gick jag ur åttan med bra betyg
Jag vred knäskålen ur led för första gången och blev opererad för första gången
Jag vred knäskålen ur led för andra gången också
Dessutom såg jag Bruce Springsteen live för första och hittills enda gången
Var jag ihop med Nina

För 3 år sedan (2005):
Började jag tvåan på gymnasiet och insåg att jag valt fel linje
Trodde jag stenhårt att jag skulle bli journalist
Var jag återigen ihop med Nina

För 1 år sedan (2007):
Stapplade jag omkring på kryckor ett tag
Gjorde jag halva Europa med klassen
Var ihop med Nina - ett tag
Tog jag studenten
Upplevde jag min hittills jobbigaste period i livet
Flyttade jag till Brighton för att plugga Engelska, komma bort och börja om på nytt

För 3 månader sedan (januari):
Var jag fortfarande i Brighton, rent mentalt sett
Återvände till verkligheten när jag började läsa Engelska i Göteborg
Fick jag reda på att jag trasat sönder brosket i ledytorna i knäet och behövde en ny reparation

Igår (22 april 2008):
Pluggade jag alldeles för lite och tittade på för mycket skräpteve
Såg jag John Arne Riise göra historiens mest klassiska självmål
Väcktes jag av att jag svarade på frågor under en anställningsintervju per telefon

Idag (23 april 2008):
Har jag bokat biljetter till Bruce Springsteen 4 juli på Ullevi
Har jag pluggat lite för lite och skrivit för mycket onödig lista över vad jag gjort

I morgon (24 april 2008):
Skriver jag grammatiktenta
Går jag på rekryteringsmöte
Ser jag GAIS spöa skiten ur Gefle på Ullevi
Kanske jag tar en öl utomhus om vädret tillåter
Börjar jag på nästa stora projekt

Om 1 år (april 2009):
Sitter jag med en Mac och studerar till Copywriter/AD på en viss KY-utbildning
Har jag körkort och får gå på systemet sedan en tid tillbaka

(med reservation för felaktigheter)

Och gör nu som rubriken säger. Slösa bort tio minuter av era liv, ni kommer ändå inte göra något vettigare, och säg till här bland kommentarerna att ni gjort den. Jag behöver saker att fylla ut min pluggtid med.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har jag gjort samma på min blogg. Bara att hoppa in och läsa.

Pauline sa...

jamen nuså. hoppas du nöjer dig med det :)

Jenny sa...

Bättre sent än aldrig sägs det ju.