22 april 2008

Monsunbröllop

Jag blev lite mer positivt inställd till morgondagens filmvisning på Postcolonial Literatureföreläsningen nu än vad jag var tidigare. Monsoon Wedding står på programmet och efter att ha läst på lite grann om filmen, funderade jag på om den kanske finns med i 1001 filmer du måste se innan du dör. Visst gjorde den det. Nu förenar jag ju nytta med nöje och nytta en gång till.

Morgondagens föreläsning blir intressant. Jag är desto mindre glatt inställd till det fortsatta grammatikplugget - det lär bli en del bloggande även i morgon. Men det tycker ni väl om?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Asså bara så att du vet så är monsunbröllop en av mina absoluta favoritfilmer. Den är helt underbart!! Kolla in ljuset i regnscenen, eller sättet som de arbetar med färger! UNDERBAR!!!!

Kramar

Författaren sa...

fridalinnéa
Den var riktigt bra måste jag medge. Tyckte mycket om fotot. Handkamera när den är som bäst. Effektfull. Kram