04 maj 2008

En gnutta sol

Här sitter man och andas ut rykande vattenånga.
Det har smattrat mer eller mindre konstant i dagarna tre på vårt husvagnstak. Visst, det är lite mysigt att lyssna på droppandet, men till slut blir det jobbigt. Speciellt när batterierna till iVan tar slut med tjugo minuter kvar av underbara Little Miss Sunshine. Filmen blir bättre och bättre för varje gång jag ser den.

Hur som helst, i dag åkte vi över till Öland för att möjligtvis finna solen. På nordudden vid Långe Erik hittade vi ett mystiskt dis som drog in från havet, men även en stekande sol på sena eftermiddagstimman. Bilder finns och kommer när jag låtit dem gå igenom kontrollstationer ett, två och tre även läggas upp här faktiskt. Ni ska få se lite mer bilder här har jag tänkt.
Väl tillbaka i Kalmar var det ännu blötare i gräset leran än när vi åkte.

Det börjar dra kallt om benen nu och från fingrarna börjar det osa smått. Jag skriver så fort att fingertopparna glöder. Nej, men skämt åsido - det börjar bli riktigt kallt här nu när spökerna börjar titta fram. Jag får be mamma om tillåtelse för att krya ned i sängen och gömma mig. Fortsätta skriva under täcket; kanske även publicera.

Inga kommentarer: