20 maj 2008

Postverket förgyller

Tittade på Garden State en gång till i natt. Jag gillar den skarpt även om jag hade svårt första gången. Nu är den njutbar hela vägen. Den här gången lyssnade jag lite noggrannare till soundtracket och fann en cover av Postal Service Such Great Heights. Förälskade mig lite i låten under filmen, men när jag letade upp den på Youtube hade den tappat all sin charm. Man måste nog ha filmen som bakgrund för att lyssna på den. Men det gällde bara covern, för övrigt framförd av Iron and Wine.

Slog på Postal Service original och njöt för fulla muggar i kväll. I iVan har Give Up-albumet snurrat hela dagen och jag har under stundom suttit och stirrat tomt ut genom bussfönstret, stundom skuttat omkring på stadens gator i det något darriga vårvädret.

Ben Gibbard är ruskigt schysst. Jag kan knappt vänta att få lägga vantarna på Deathcab for Cuties nya.

Typiskt nog när musiken slocknar ut från datorn, börjar Jeff Buckleys Hallelujah spelas på teve. Nästan för perfekt. Fattas bara att Detroit vinner i natt.

Inga kommentarer: