24 maj 2008

These Shoes Were Not Made for Walking

Oj. Jag ska minsann aldrig mer klaga på en tjej. Jag gick trehundra meter i Elins sexcentimeters klackskor, eftersom hon hade ont i fötterna och ville låna mina skor eftersom jag var den enda i sällskapet som hade rätt storlek. Jag har skavsår och de gör så in i helvete ont. Jag ska aldrig mer klaga över egna åkommor inför en tjej. Jösses.

För övrigt känner jag vissa skuldkänslor. Jag tackade nej till Solle och Sigrid när de skulle umgås i Onsala eftersom jag var tvungen att plugga. Men jag blev klar med dagsransonen av studier och valde att följa med Nina och Elin och ett helt gäng ut på puben istället, till slut inklusive Solle och Sigrid. Men jag blev ju faktiskt klar med vad jag tänkt mig, dessutom hade jag tänkt att få träffa min trogne promenadvän Kristofer, men han dök aldrig upp, tyvärr.

Jag har ett par saker till att skriva om mig, men jag ska ju inte klaga så jag sparar dem ett tag till. Nu ska man tydligen iväg på frukostpicnic imorgon klockan tio. Jag vet inte vad jag gett mig in på.

3 kommentarer:

"Pooptroop" sa...

Den stora frågan lyder:
Är det hon som har stora fötter, eller är det du som har små? Eller har ni båda lagom? (inget illa menat)

Anonym sa...

haha, jag har en hel del snygga bilder från den lilla promenaden. förlåt för att jag förstört dina fötter.. om det tröstar så har jag ont som ett litet svin också.

Författaren sa...

"pooptroop"
Haha! Nåja, jag har vanligtvis 41:or som är rätt normalt för min längd - kort. Just det paret är något mindre dock. Fast intresseklubben antecknar hör jag.

syster
Haha! Det var ju en störtskön grej! Man kan ju inte vara trygg i sin manlighet förrän man insett att man inte kan vara tjej i praktiken. Min lilltå ser ut att ha blivit massakerad av självmordsaraber. Konstigt nog är det bara högerfoten som är drabbad. Ursäkten är jättegodtagen, och ja, det tröstar lite grann!