25 juni 2008

Nu blir det reklampaus

Engelsmännen är extremt upprörda. Värre än Dafgårds-upprörda. Heinz har fått dra in sin mayonnäsreklam på grund av stötande material. Något som är skandalöst i mina ögon. Det här är roligt, smart och utmärkande.



Något som inte har med reklam att göra är den här filmen som susar runt kring svenska bloggar just nu. Man blev ju rörd i ögat av det här.



Den som inte känner något efter att ha sett detta, kan inte ha något hjärta.

Att Turkiet inte vann i dag var synd. Turkar vet ju åtminstone hur man firar. Dessutom är jag en sucker för underdogs. Sedan tycker jag inte att något av dagens lag är värda en final men det är en annan femma.

I morgon kommer eventuellt ett längre, lite... viktigare, inlägg. Åtminstone viktigare för mig. Säkert roligare att läsa också.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vilka är värda en final då?
Och hur kan man vara värd något man inte lyckats ta sig till, otur?

Författaren sa...

soheil
Holland är ett lag som är värda en final. Det är något motsägelsefullt, jag vet. Men man tycker alltid om att se på rolig fotboll. Ofta vinner dock den destruktiva fotbollen, Liverpool FC är ett typiskt sådant lag tyvärr. Grekland försökte i EM. Ju sämre spelare desto mer destruktivt är en tumregel. Konstruktiv fotboll är kul att titta på och därför blir lagen som spelar den värdiga finaler och pokaler. Sedan att man vinner matcher genom att tråka ut sin motståndare är en annan femma. Mer utförligt orkar jag inte svara i kommentarsfältet.