09 juni 2008

Nystart

Man får en del söta kommentarer när man är off blog, det måste jag ge er. Jo, Anonym som kallar mig för Mr. M (och som jag har utvecklat en ny ganska långsökt gissning om vem du är), det finns mängder med inspirationspiller och medel, men tyvärr är inga av dessa speciellt lagliga i Sverige. Holland borde vara landet av kreativitet och galenskap. Van Gogh är ju väl ett dött bevis på detta. Att man fortfarande traskar omkring på fotbollsmatcher i orange klädsel, pippiflätor och träskor gör misstankarna än starkare.

Det har gått en dryg vecka och det är dags att börja ta tag i det här igen. Få snöbollen att börja rulla och hoppas att den växer sig större och större med tiden istället för att vänta på att bli träffad av en fylld med slask, is och kreativitet. Slasket och isen kan vi vara utan den här gången tycker jag. Då kanske mitt nyårslöfte blir infriat till slut.

Jag har tjackat ett par Converse och uppgraderat mig i skostorlek till fyrtioen och en halv, nästan fyrtiotvå. De ser ut precis så här. Efter en dag på jobbet är det en befrielse att få hoppa i de röda skönheterna. Fötterna stönar högt av njutning. Mitt samvete förkovrar sig i och med att jag skänkte en slant till forskning kring Aids, TBC och malaria när jag köpte skorna.

Dessutom har jag haft en släng av magsjuka, jobbat en del under Göteborg Cup där pappa min gick och slog sig halvt fördärvad. Den ena armen är mer svart än hudfärgad men det är den andra armen han har ont i, underligt nog.

Vidare fick jag beröm för mitt engelska uttal när jag hjälpte en britt att hitta rätt inne i stan. Han trodde jag bott i England och blev pratglad när jag nämnde Brighton. Min buss kom och jag var tvungen att skynda vidare, tyvärr. He was a nice chap though.

Någon grammatiktenta blev det inte för min del eftersom de djävlarna hade bytt datum. Det finns roligare saker att roa sig med, men det verkar inte de veta. Det är mycket fotboll mest hela tiden just nu. Hem från jobbet och direkt på med teven för att hinna se andra halvlek av den tidiga matchen. Kort stund för att läsa bloggar och annat dravel på Internet innan man bänkar sig framför den andra matchen. Holland blir ruskigt giftiga. Italien repar mod och går också vidare ur gruppen.

Det kommer mer. Det börjar gripa tag i mig igen. Bloggandet har mig i sina klor. Inspirationscentrat i hjärnan blev antagligen nedkylt så till den grad att de kände att de var tvungna att vila upp sig i sitt lilla ide, så som Qton försökte förklara. Sedan vill jag ju inte att människor ska dö nu, utbrast han förskräckt och tittade menande på Vanda.

5 kommentarer:

Anonym sa...

plötsligt känns allting mycket bättre och lättare

(:

Anonym sa...

Mr M!
Utmärkt!

Anonym sa...

Din blogg är ALLTID dagens höjdpunkt. Vet inte vart du får alla dina underbara ord och tankar ifrån, men det är ljuvligt min kära vän.

Författaren sa...

vanda
Skönt det i alla fall.

anonym
Gött.

anonym
Oj. Tack så mycket anonyme främling. Det värmer riktigt gott att höra.

Anonym sa...

välkommen tillbaka:D