17 september 2008

Detaljer, mina vänner

Ni, den exklusiva minoritet här på bloggen som tycker om fotboll ungefär lika mycket som jag gör, ni kommer älska den här bloggen. Detaljer, mina vänner. Det gör allt värt. Och Erik Niva såklart - Sveriges i särklass bästa sportskribent.

Som att svenske mittfältsgeneralen Stefan Schwarz i sitt kontrakt med Sunderland från 1999 har, som ende spelare i Premier League-historien, inskrivet att han inte får åka ut i rymden. Detta eftersom att en av hans agenter/rådgivare tydligen haft biljetter till en av charterresorna till det kalla svarta som skulle avgått 2002 och klubben varit oroliga för att han skulle ta med just Schwarz på resan.

Undrar om agenten fått pengarna tillbaka för den uteblivna resan, och jag undrar också hur detta kunnat passera förbi mig obemärkt.

Inga kommentarer: