30 september 2008

Om plugg och så

Det mest frustrerande med att plugga det här, är att man, utan att vara alltför självgod, kan så oerhört mycket om hur en film är uppbyggd redan från början. Problemet ligger mycket mer i att man har för få klara referenser till specifika scener (hell, jag kan knappt referera till en film, eftersom mitt minne för namn är under all kritk).

Men det är verkligen urtrist att läsa om sådant man redan "kan" hela tiden. Det man inte kunde innan, har man fått höra på lektionerna. Ingenting sugs in när man läser det här nu, och det finns få stolpar att hänga upp sin ryggsäck på, för att kunna packa in ännu mer, vilket gör att det känns helt omöjligt att kunna svara på de enklaste av frågor.

Men nej. Det är ett par dagar kvar. Jag ska göra ett tappert försök i alla fall. Disciplin.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Just for your information - det är/kan vara urtrist att läsa om sådant man inte kan också. EU Law Directions är en bok jag inte ens skulle rekommendera min gymnasiefysiklärare.

Författaren sa...

hjalmar
Dina och mina erfarenheter gör alltså gällande att allt plugg, påtvingat av andra, är galet trist. Mer random wikipedialänkningar åt folket!

Eriksson Erika sa...

Glöm inte frusta i allt frustrerande vännen. Klart du klarar det här. Du är bäst, remember? :)