11 september 2008

Strax framme vid dopfunten igen

Om allting går vägen för UPS så kommer jag få ett ganska så stort paket i morgon. Det innehåller en silvrig dator som är ganska så jätteefterlängtad.

Nu behöver jag naturligtvis ett passande namn till denna skönhet. iVan har fungerat utmärkt för min iPod, han reagerar varje gång jag ropar i alla fall, och nu söker jag något passande till en Silverfisk. Marcus har redan tingat all eventuell cred för "Pommac" (truly genius, Marcus). "Mackan" är inte speciellt fantasifullt tyvärr, så det är redan struket.


Om någon tekniknörd (eller någon fyndig namnhittepåare som behöver mer inspiration) finns där ute så ser specifikationerna ut så här:

Macbook Pro 15"
2.4 GHz Intel Core 2 Duo
Glänsande widescreen-skärm
4GB RAM
200GB Hårddisk
Apple Remote Control
iLife 08
Aperture 2.0
Microsoft Office Hem och Student

5 kommentarer:

Marcus sa...

Pommac är ju alldeles perfekt. Annars kan du ta något som Lord MacGregor eller annat där man riktigt desperat tvingar in "mac" i ordet. Eller om man vill vara riktigt äpplekäck (äpple, höhö); Professor MacGregor. PROfessor. MACgregor. Get it? Get it?! Hahaha! God, I kill myself sometimes.

Frankie boy sa...

Namnet är ju givet redan från början: Glenn! Det är maskulint, fast ändå mjukt, representerar kvalitet, styrka och en genomträngande karisma. Vid närmare eftertanke ska jag nog döpa min egen dator till Glenn. Ha! Du kan glömma att du får kalla din dator Glenn. Namnet är mitt!!!!!!!!

//L

Anonym sa...

Om man nu tvunget måste få med ett "mac" i namnet röstar jag för "MACulay Culkin" efter allas vår favorit-avdankade-barnskådespelare...humfr, jo.
Övriga förslag som bara dök upp för mig: Frank, Humphry, Norm, Cosmo(!), Captain Maccy McMaccyPants, och all andra BRA namn som jag inte orkar skriva..

Författaren sa...

marcus
Möjligtvis då för att Ewan MacGregor har exceptionellt snygg skottsk accent. Värd att dö för ju! Precis som din PROffessor MACGregor. Haha!

frankie boy
Men vafan?! Glenn är ju antagligen det ultimata faktiskt. I alla fall så som du framställde det där. Nåja. Jag får nöja mig med något av alla andra, inte lika bra, förslag.

qton
Han älskar vi alla inte sant? Storslagna huvudroller i Ensam hemma-rullarna. Men ack, alla klarar inte det hysteriska kändisskapet. Tycker mycket om Norm (kanske kan jag skylla på att jag tänkte på Norm MacDonald) eller Humphry. Bogart var ju onekligen bossig i Casablanca. Och Cosmo var hysteriskt rolig i Singin' in the Rain.
Jag får nog hålla på mitt svar lite till.

Sara Thiringer sa...

Max, hallå! Kort, sött och enkelt, med en touch av det där Mac som du så gärna ville ha med... :)
Dock ger det mig en viss känsla av den där hemburgerbaren, men det kan vi ju bortse från. Eller så säger vi så här; MAX hamburgerbar är nästan som... *trumvirvel*... MACDonalds!
Mer Mac åt folket!