09 oktober 2008

Röde lille bastard

På en sekund sitter den där och ser ut som ett kulhål rätt i pannan. Oväntad och i allra högsta grad unwanted.

Under den korta tid jag har varit kortklippt, väck med det mesta av luggen, så har jag haft inte mindre än tre kulhål rätt in i pallet. Vad händer? Har luggen fungerat som någon slags bakteriesköld? Jag trodde det var tvärtom? Svettigt och dant. För under luggen har jag sällan haft en enda prick.

Å andra sidan kan man ju ana att smuts från den yttre världen attackerar min panna med en robotmissils träffsäkerhet nu när det har chansen? Och de tar den. Big time.

En annan grej med min hud är att jag allt som oftast inte har speciellt mycket akne. Men när jag väl svullnar upp gör jag det på en enda plats. Jag menar, jag måste matcha mina kläder till den här kompisen. Så pass illa blir det. Helst mitt emellan ögonen också.

Hur som helst, han (för det måste vara en han?) får nog ta sitt pick och pack nu tycker jag.

Inte en chans att jag erbjuder ett nytt hyreskontrakt. Med andra ord, hjälp mig. Vad har ni för mirakelkurer mot röda illbattingar i fejjan? Och säg nu inte bara att "concealers fungerar alltid".

Ni kan sluta anteckna nu, ni i intresseklubben. Ok?

Sluta, sa jag!

Inga kommentarer: