02 december 2008

Nedräkningen har börjat

Jag och julpynt kommer aldrig bli riktigt goda vänner. Mamma har sett till det. Ni vet, man blir precis tvärtemot sina föräldrar. Det kommer bilder, jag ska låna ett vidvinkelobjektiv av min farbror förhoppningsvis, för annars kommer inte allt med. Vid närmare eftertanke behövs nog en fish-eye för att fixa det. Hur som helst.

Det här har lett till ett slags hatkärlek till julbelysning och liknande. Medans mamma helst ser att det blinkar i olika färger och är riktigt jätteglatt, ser jag helst att det är stilrent och bara vita lampor i grönt ris, ni vet. Så tråkig kan jag vara, men så tycker jag att det ser bäst ut också.

Inga galna lysdioder i form av seglande tomtar och koalor eller så.

Men herr Silverfisk har fått mig att tänka om.

Till och med himlakropparna där uppe ser ut att gilla't skarpt.

Inga kommentarer: