18 januari 2009

Ingen omstart för mig

När någon säger åt mig att lyssna på Slagsmålsklubben på lite för hög volym är jag inte den som säger emot alltså. Jag tycker det dessutom är fantastiskt skön musik att skriva till eftersom man lätt hamnar i rytmen och bara låter fingrarna gå. Om det leder till ökad förvirring eller till magnifika formuleringar låter jag någon annan avgöra.

Jag är sjuk varannan dag nu. I går kände jag att förkylningen var ur mig. I dag är det snorigare, ondare och klenare igen. Om nu ingenting oförutsett händer kommer det att bli en pigg dag imorgon igen. Och slö på tisdag. Men vi får se.

Många börjar nya kurser och börjar om imorgon. Jag är lite rädd, lite avundsjuk men också ganska så glad över att jag kan sova ut och inte ha något pirr i kroppen över nya klassrum, kursare och föreläsare. Medan jag kommer gå promenader och göra hemliga projekt tills jag får mer jobbtider. Jag tror jag överlever det ändå.

3 kommentarer:

Eriksson Erika sa...

Om du vill bli av med titeln "snorunge" ska du smörja in t ex lite liniment under näsan. Fast var försiktig, det är rätt starkt. Sen går man runt och sniffar det en stund och poff! Plus att man känner sig lite hög :)

Drick massa varmt te med en stark halstablett i, ta en filt och kolla igenom alla säsonger på Grey´s Anatomy. Det är min hemliga medicinering =)

Krya på dig micke! :)

Anonym sa...

Mr M!
C-vitamin och Amy Diamond. Enda rätta vid diverse förkylningar.

Anonym sa...

Mr M!
C-vitamin och Amy Diamond. Enda rätta vid diverse förkylningar.