17 januari 2009

Musik, sport och spel hör ihop

Grabbarna och tjejerna som arbetar med att handplocka låtarna till EA Sports spel är fantastiska.

När jag sitter och spelar mitt Fifa09 är det nästan så att jag är mer spänd på vilken låt som kommer i pausen, än om jag lyckas göra mål med min nästa hörnvariant. Jag menar, Lykke Li, MGMT, The Ting Tings, The Kooks och Hot Chip. Och så nya bekantskaper som The Kissaway Trail, DJ Bitman, Jakobinarina, Ladytron och Radiopilot. Inga dåliga grejor.

Ja, här är hela listan som dessutom är lyssningsbar. Klick klick!

Men hur som helst. Jag läste ett av de utmärkta inläggen (om man är anglofil och fotbollälskare) på Langham Court-bloggen där bland annat Port Vale togs upp. En liten anekdot om klubbens mest kända supporter, Robbie Williams, handlade om hur han endast ställde upp på att sjunga introt till FIFA 2000 om Port Vale fick vara med i spelet. Till saken hör då att Port Vale är mycket långt från proffsligorna, men ändå fick vara med som ett "världslag". Jag minns när jag satt och spelade FIFA 2000 och vad värre är - jag kommer ihåg texten till Williams-låten. En annan låt jag har speciella minnen till från just det här spelet är Apollo 440:s Stop the Rock.



Robbie Williams - It's Only Us

Inga kommentarer: