01 februari 2009

Bra månadsstart

Februari kom åkandes på skridskor med sol och minusgrader mitt i Göteborg. Att spola is och göra bandyplan på Heden är en alldeles briljant idé och varför det inte uppförts tidigare är bara konstigt.

Fredrik, Hanna, Sigrid, Wictoria och jag gled runt och njöt av sol, kyla och en riktigt trevlig stund bland alla små barn. Januari som varit så grå, så grå blev till skinande vackra februari. Och jag gillar't.

Kommer hem lagom för att se Frank Lampard bli felaktigt utvisad, Torres göra två mål och linjedomaren göra årets miss när han dömer Chelseainkast då Bosingwa stämplar nyss nämnde Torres(?) i ryggen. Ett sådant hjärnsläpp. Tragikomik. Jag som hade tänkt berömma domarnas helsvarta ställ. Så vill jag att de ska se ut. Precis som farfar gjorde på sin tid. Helst med Domus-reklamtryck på ryggen, som den gamla malätna tröjan i garderoben bakom mig. Den är snygg.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mr M!
Jag är inte helt säker på vem Fredrik är, men ibland misstänker jag att jag ser honom på morgonen på spårvagnshållplatsen.

Författaren sa...

Anonym
Hm. Intressant. Vad får dig att misstänka det?

Anonym sa...

Mr M!
Mitt Norra Öga.