08 februari 2009

Vad jag bryr mig om nu

Förlåt. Det blir ytterligare ett youtubeklipp här. Men jag minns Storsjöyran i somras. Och jag minns brittiska The Magic Numbers. Hur gemytlig spelningen Badhusparken var. Jo, jag har berättat förut, men nu är det ännu lite finare. Jag och Hanna stod längst fram vid staketet och det var inte mycket folk till en början.

När sista låten går igång är det desto fler, och plötsligt kändes det lite som att halva Östersund samlats kring scenen där de två syskonparen spelade. Vi hummar med i en känd melodi, men kan inte riktigt höra vad som sjungs.

- Det låter som att dom sjunger på svenska..? frågar Hanna.
- Mjo lite faktiskt, men njae, så kan det väl inte vara? svarar jag. Fast... är inte det här en Håkan-låt?
- Men... Dom sjunger ju på svenska! Lyssna! utbrister Hanna samtidigt som hon hoppar till av förtjusning. Dom gör det! Dom gör det!

Och sedan hittade vi rätt, med viss modifikation, i texten till Kärlek är ett brev skickat tusen gånger. I dag, tack vare Attityd-Viktor kan jag, och du, få höra den underbara Billy Landsdowne-svenskan. Den här gången från en spelning i julas på Cirkus i Stockholm.


Inga kommentarer: