22 maj 2006

Bokmal.

Virtanen har ursäktat sig för att ha haft kul. Världen snurrar som vanligt nu, förhoppningsvis?

Jag älskar High Fidelity och Nick Hornby.
Trots det har jag lite halvlustiga känslor inför att jag har 100 sidor kvar att läsa av boken tills på onsdag. Det blir plötsligt så mycket tråkigare att läsa böcker när man har ett krav att de ska bli klara vid ett visst datum och att man måste redovisa dem senare.
Men kanske är det bra att sätta upp mål. Jag läser tre böcker mer eller mindre parallellt just nu, men i huvudsak blir det HF.

Så också nu. Egentligen behöver jag godis, men jag har cola. Och det räcker en liten bit. Av någon skum anledning blir jag torr i halsen när jag läser. Tror det är så att munnen öppnar sig när jag blir fokuserad på något. (ett fenomen som är mycket vanligt vid busshållplatser där människor fokuserar blicken långt där borta för att se om bussen kommer eller inte - tänk på det nästa gång ni väntar på bussen)

Fast det här går ju inte för sig. Nu ska jag se på när de hyllar Tre Kronor på deras hemkomst någonstans i Stockholm stad. Kungsträdgården fick jag nu reda på. Nåväl, jag har ingen aning om vart det ligger eller någonting. Men trevligt ska det bli.
Carola sjunger...playback? Ser definitivt ut som det.. och dessutom tror jag inte att hon kan sjunga så perfekt när hon står och hoppar vid kravallstaketet som skiljer publiken mot de få metrar som finns mellan dem och scenen. Nåväl.
Heja Sverige.

Inga kommentarer: