31 maj 2006

Ännu en dröm.

Jag fick ett nördigt behov. Kanske inte världens konstigaste, men jag tror inte många fler snart-arton-åringar i Göteborg har samma dröm. Jag vill bli sommarpratare.
Ni vet. En någorlunda känd person, åtminstone för någon, som tar sig ton 13:05 varje dag i P1 under sommaren.
Man får prata om lite vad som helst. Det som faller en in, men oftast är det ens eget liv som skildras dessutom får man spela den musik man vill då och då. Fick inspiration av Stefan Holm som var sommarpratare 2003 och hans manus från hans tal ligger uppe på hans egna hemsida [Stefan Holms hemsida]. Klicka er runt lite så hittar ni också det. Manus, typ.

Sommarpratare som jag tror kan bli intressanta i år, baserat på namn och att jag vet vilka de är, är:

JUNI
19. Niklas Wikegård. [Ishockeytränare och expertkommentator]
24. Rikard Wolff [Skådespelare och Artist]

JULI
3. Johan Rheborg. [Komiker]

16. Mikael Persbrandt. [Skådespelare]
22. Andreas Johnson. [Artist]
23. Magnus Härenstam. [Skådespelare]
24. Tuva Novotny. [Skådespelare]

Ja, jag tror det kan bli lite kul. Mer hittar ni här. JAG VILL OCKSÅ!

Inga kommentarer: