01 juni 2006

Njutbar avundsjuka.

Jag är avundsjuk till smärtgränsen. Jag vill också bli sportjournalist. Speciellt om man får göra som Erik Niva på Sportbladet. Intervjua världens bästa fotbollsspelare, Ronaldinho. Som sagt. Till smärtgränsen.
Det är trots allt en njutning att läsa Ronaldinhos svar på frågorna. Och som stjärnan säger: "Det finns ingen poäng med att gå runt och vara på dåligt humör. Vem vinner på det?"
Klokt.

Alltså är jag glad ändå. Och gladar blir jag för Podcasting är underbart och gratis. Sitter och lyssnar på det klassiska svenska radioprogramet "På minuten".
Under en minut ska man klara av att prata om ett oförberett ämne. Utan att staka sig, upprepa sig, tveka, gå ifrån ämnet och gå ut ur rummet. De som tävlar är Pia Johansson, Hans Rosenfelt, David Batra och Kajsa Ingemarsson.
Ni får helt enkelt lyssna. Om ni inte redanhar iTunes eller annan programvara kompatibel med Podcast kan ni gå in här för att få mer information från sr.se.

Njut, mina vänner, av högklassig humor.
Nåväl. Humor i alla fall.

Inga kommentarer: