25 maj 2006

Svaghetsblottning.

Ja, tänk så fel man kan ha. Det gick inte alls så som jag tänkte mig och det är nog så att Solle har fått mina synskhetsförmågor. Stackars mig.
Zlatan spelade inte en minut. Shabaan fick ingenting att göra i den enda halvlek han spelade och det blev inga mål. Inte ett enda rätt. Inga hyllningsvissor utan landslaget möttes utav en buande publik efter slutsignalen. Det jag såg var inte vackert. Såg första halvlek och tio minuter in i andra var jag tvungen att ta emot ännu en salva med resultat utifrån Kvibergs gamla militäranläggning. Tur att det bara skjuts fotbollar denna helg.
Under denna period ska Sverige tydligen ha spelat bra. För under sista kvarten var matchen i stort sett menlös igen. Fanns ingenting som skulle fått mig på bättre humör egentligen. Inga finesser. Ingenting. Inga stora stjärnor som kunde bytas in. Zlatan fanns på bänken men istället sprang Allbäck in och gjorde sitt vanliga inhopp.
Nej, BBC's radio berättade att Sverige hade problem med högerkanten från deras livesändningskorrespondeter på Ullevi. Tror inte att Paraguay gråter efter att ha sett spelet idag. Trinidad & Tobago kanske får än mer luft under vingarna. Kan vara ett nytt Costa Rica.

Nåväl. Man ska inte dra allt för stora och invecklade slutsatser över dagens match. Det var trots allt inte en bra uppställning Sverige ställde ut. Inte ens om Sverige hade vunnit med 8-0 med denna uppställning och med 90-10 i bollinnehav, skulle jag sprungit till spelbutiken och lagt pengar på att Sverige går långt i VM. Med det vill jag alltså säga att den här matchen inte betyder något annat än att det var en av dagarna då spelarna ska bekanta sig ytterligare med varandra. Reslutaten blir inte viktiga förrän den 9 juni.
Jag skulle vilja se Barcelona ställa upp i VM. Världens bästa klubblag. Mycket samspelt och så vidare. Undrar hur det hade gått mot Brasilien. Med en Ronaldinho i varje lag. Jisses. Det hade varit drömmen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gohs Sveriges spel idag var uselt även om jag bara såg en dryg kvart i andrahalvlek.. men sen spelade ju inte heller stjärnor som zlatan, henke , LJUNGBERG.. Men nä .. de kommer ryka i gruppspelet om de inte skärper sig. SERIÖST!
Och ja . GE MIG BARCELONA I VM!
OH de är ett feeeeet JISSSES ;D;D

Författaren sa...

Så sant. Jag skämdes lite grann och jag förstår publiken. Dyrt som fan att gå på landskamp och så bjuder de på det där. Tvi!
SJUKT FETT MED NAJS! med Barca i VM! Shit va coolt det hade varit!