12 juni 2006

Australienska hjältar.

Ja, nu höll jag på att få rätt i tipset. Det satt långt inne. 0-1 till Japan men jag trodde hela tiden på Australien. De såg ut att vilja vinna mer än Japan. Eller viljan att inte förlora var större än Japans vilja att vinna.

1-1 kom.
2-1 kom.
och till slut kom också 3-1.
Japan orkade inte. 2x Cahill och 1x Aloisi.

Jag gillade den här matchen. Precis så lagomt tuff och precis lagomt teknisk och taktisk.
Tyvärr gick inte mitt tips in resultatmässigt. Men lika glad är jag för det idag men gladast är nog Aussien.

Glömde säga något om de oceanska lagen och moral igår. Hade redan innan matchen en känsla av att australiensarna tänker mer europeiskt än andra. Det vill säga att de har en enorm lagmoral. Det kan också ha med Guus Hiddinks coachning att göra. Holländare som han är är han ju europé.

Inga kommentarer: