12 juni 2006

VM-tipset dag 4.

Ljungberg är ärlig. Bra kille.
Säger vad han tycker. Helt rätt. Annars kommer vi aldrig vinna.
Lagerbäck är desto mer tystlåten och plockar fram de goda orden för att lite grand försköna ämnet.

Nåväl.
Här kommer dagens VM-tips.

AUSTRALIEN 2-1 JAPAN
Japp, Australien får sig ett litet lyft mot ett Japan som inte riktigt prickat in storformen, trots att man satsar på minst semifinal. Australien såg inte allt för pjåkiga ut i träningslandskamperna innan VM tycker jag i alla fall. Det finns potential i gruppen. Tyvärr inte tillräckligt för att gå vidare i slutändan dock. Japan får tre rejäla bakslag. Jag sätter en djärv 0-poängare på dem.

USA 2-2 TJECKIEN
Usa säger sig vara starkare än någonsin. Tjeckien förlorar mycket sällan. Ligger därför 2a på FIFA's världsranking. Dock ligger USA på fjärde plats. Alltså. Det kan bli en mycket jämn kamp idag. Jag tror på mål och jag tror på oavgjort. En mycket sevärd match tror jag också på.

ITALIEN 4-0 GHANA
Första VM:et för Ghana. Man är för taggade och minst en ghanan kommer bli utvisad. Italien gör vad man ska. Man ger publiken lite show. Matchen blir alltså precis tvärtemot Portugalmatchen igår. Italien kommer visa upp ett spel som kan föra dem till final igen. Tvivlarna tystnar.

Inga kommentarer: