15 juni 2006

Bojkottning?

Och det finns inte nog med ord för hur erbarmligt trött jag är på alla dessa feminister som säger att vi ska bojkotta VM, bara för att prostitionen är extrem under dessa veckor.
Feministerna säger att de prostituerade är "tvingade" till att ha sex.
Eeh? Nej. Det är deras yrke. Ett yrke väljer man själv. De har valt den vägen. Kvinnorna (och männen) skulle kunna ha studerat hårdare och fått sig ett jobb som varit långt ifrån den värld de lever i idag?
De blir inte tvingade till sex. De tar emot pengarna. Alltså ingår de ett muntligt och bindande avtal. För jag tror knappast att han eller hon inte vet vad hon ger sig in på när hon jobbar som prostituerad?
Signaturen Gittan (F!) som rör sig inne på Aftonbladets forum om fotbolls-VM, borde ta sig en rejäl funderare innan hon skriver fler klagovisor. Måttligt roligt att se hur kommentarer kring detta kommer upp när andra kvinnor och män diskuterar huruvida Sverige borde ställa upp med en 3-4-3 uppställning och om Kim eller Anders ska spela.
Förlåt Gittan (F!) men nej tack!

Och förresten. Varför ska vi bojkotta något som faktiskt inte har någonting med sex att göra?
Kan inte feministerna bara ställa sig nere i Tyskland och skrika "Bojkotta Bordellerna!". Jag lovar dig att det kommer ge mycket större effekt. För fotbolls-VM finns det ingenting som kan rubba.

(förresten så ska ingen klaga på att jag går bakom ryggen på Gittan (F!) på något sätt. Detta är bara ett av exemplen som visats det senaste halvåret och ovanstående text är riktad till allmänheten.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men Michael, hur tycker du att det är med alla polacker som skeppas in i Tyskland och våldtas, blir slagna, våldtas igen och förnedras helt och hållet för att såsmåningom välja att acceptera sitt nya "jobb"?
Har de själva valt att, ursäkta språket, bli tagna i rumpan och förnedras tills de knäcks?
Tycker du det kanske du borde ta och öppna ögonen för verkligheten bortom fotbollen..

Författaren sa...

Njae. Alltså, jag är emot att man säljer människor på det sätt de gör. Självklart! Men att lägga skulden på ett arrangemang som inte inbegriper någon som helst sexuell rörelse (förutom böghögar) är helt fel.
Dessutom har jag en, något naiv men ändock, tro på att människor kan göra vad de vill så länge de vill det tillräckligt mycket. Vill man fly från tortyren så kan man göra det. Att gömma undan sig för ett par dagar. Göra sig okontaktbar i en vecka och försvinna kan inte vara alltför svårt? Att börja om, den möjligheten finns alltid. Man kan skola om sig. Bara man vill.
Men det fel som Gittan (F!) gör i sitt utspel är att hon gör det på fel ställe, hon ger inte tillräckligt med information för att bli tagen på allvar och går in med helt fel ton i diskussionen.
Jag skrev inlägget på de kunskaper jag har om prostitutionen i Tyskland under sommaren. Alla som jag läst och hört har accepterat sitt yrke. De får pengar och de blir nöjda. Visst, många "glädjeflickor" reser till Tyskland nu. Vissa för att titta på fotboll. Men vissa också för att tjäna en extra slant.
Dessutom skrev jag inlägget i irritation. Om hon nu vill förändra det hela ska hon inte börja övertyga människor som har fotbollen nära hjärtat. Då kör hon fast totalt.
Men som sagt. I irritation blir allting lite vridet. Jag får ursäkta ifall någon har tagit illa vid. Det var inte min mening. Min blogg är ett bollplank även för mig själv. Det är bara bra om bollen studsar fel ibland så jag får hämta den och göra om på nytt.