04 juni 2006

Lördagsnatt.

Jag har fått ett oerhört sug efter att spela Football Manager nu.
Oerhört. Kopiöst. Extremt.
Fick det redan igår. Började spela lite smått, men orkade inte sätta in mig totalt i det.
Blev inte bättre när GP hade en miniduell mellan FM och Championship Manager. Modellerna 2006.
Oj, så jag längtar tills FM 2007 kommer ut före jul i år.
FM ligger snäppet före CM, sedan spelutvecklarna gick skilda vägar. Säg den fotbollsnörd som inte blivit besatt av CM eller FM. Det sägs att Derby County's (spelar just nu i The Coca-Cola Championship även kallat Englands näst högsta serie) manager blev så förtjust i svenske Djurgårdenspelaren Tonton Zola Moutkoko för att han var så bra i datorspelet. Han värvades till Derby i verkligheten strax efteråt.
Sjukt coolt. Jag själv har också blivit registrerad i spelet av speltillverkarna. Har dock inte sett mig själv i spelet någon gång, men jag tycker det är coolt att dom åtminstone tagit mitt namn och kvalité på en femgradig skala. Kan skryta med att jag fick en 4.

Nåväl. Jag ska börja spela igen. Perfekt för regniga (och soliga) dagar. Datorspel alltså. Mer klarar inte knäet av.

Nåväl. Var på Malins 18-årspartaj idag. Typ middag. Tacos. Gott. Efterrätt, glass liksom. Gott.
Twister. Förlorade dock. Inser att det måste till mycket mer träning om jag och Anton någonsin ska vinna på ärliga grunder i Twister (men som vi vet så fuskar dom fuskisarna på Schillerska heeeela tiden. Så det så.)
Trevligt, helt klart. Även om det var fasligt långt att åka. Dock fick man njuta av den underbara glidande känslan man får av att åka tåg. Tåg är helt klart mitt favorittransportmedel. Oerhört skönt och bättre inspirationskälla får man leta efter.

Nåväl. Nu sitter jag här. Vill inte sova, trots att jag är sjukt trött.
Men ja.

Inga kommentarer: