03 juni 2006

Tänk så fel det kan bli.

HM är ute i blåsväder.
"Fit sliq" heter deras nya jeansmodell av märket &denim.

Jag såg inte det roliga förrän jag sa det högt och mamma undrade vad jag egentligen sa.
Då trillade femöringen ned.
Olyckligt namnval. Men ansvarige på HM säger att namnet måste vara internationellt gångbart.
Men vi i Sverige då? Hallå?, tillhör inte vi världen? Bara vi som måste hålla för våra barns öron när vi ska berätta för vännen/vänninan om våra nya tajta jeans?
Scenario:

Pappa svarar på grannens (tillika älskarinnans) fråga om vart han köpt de där jeansen.
"Jo, jag köpte dem på HM. Modellen heter Fit Sliq."
Barnet snappar upp detta.

Nästa dag kommer barnet till dagis. Ämnet är såklart klädesplagg.
"Lilla Tore, vad har din pappa på sig på benen en vanlig dag?"
"Han älskar Fit Sliq. Han köpte de i förrgår."
Dagisfröken blir förskräckt och kastar ut Tore från dagiset som enligt Freud nu kommer att bli psykiskt sjuk som vuxen.

Tack så jävla mycket HM, nu är Sverige dödsdömt om femton år, när lille Tore och alla andra små barn gått igenom denna traumatiska barndomshändelse och blivit vuxna och sinnesjuka.
Tack.

3 kommentarer:

Anonym sa...

vilka händelser du förutspår micke! Håller de på att bli en spågubbe av dig??

Anonym sa...

jopp micke är vår lilla älskade spågubbe! Och keep your wonderful job with your blog up..

Författaren sa...

Jag förutspår att jag ska gå och ta en tallrik fil med MAAAASSA socker på om någon minut. Tror ni att det går i uppfyllelse?