09 juni 2006

Äntligen sommar.

Äntligen! som Gert Fylking säger.

Årets sommarlov blir dessutom typ det längsta någonsin. Vi börjar inte skolan förrän den 28e augusti. Detta på grund av friidrotts-EM tydligen.
Helt underbart. Jag fyller år samma vecka som vi börjar. Oftast brukar jag fylla år tre veckor in på terminen.

Fotbolls-VM börjar ikväll dessutom. Jag har anmält mig till Volvos tipstävling (pappa jobbar med på volvo och är också administratör för tipset). Jag tippade alla resultat för sig. Högst troliga resultat enligt mig. Det hemska var att Sverige vann. Vi kan få en rätt skön resa till finalen om vi vinner gruppen.
Skrämmande. Lite overkligt.
Tänkte också börja skriva in mina tips här på bloggen. Dagens matcher liksom. Vilket kommer i ett senare inlägg.

Betygspappret, dock inte fullständigt, blev en rätt uppmuntrande syn trots allt. Sammanlagt 7 MVG (med option på ett till i Biologi A annars VG), 7 VG och 3 G. Jag är helt nöjd med året trots att det har känts ofattbart tungt under tiden.
Nåväl. Andra året är över och om ett år har jag tagit studenten. Briljant.

Inga kommentarer: