09 juni 2006

Sändningstider.

Är det verkligen så jättebra att Tyra Banks har en tv-show där hon lär kvinnorna i publiken och vi andra här hemma hur man sminkar sig med i runda slängar 78 lager täckstift, foundation, puder, rouge, läppstift, kajal, mascara. You name it, 'coz I'm not fulländad i detta område.

Men mjo, det är väl bra att hon lär ut. Jag menar, hon kan ju vad hon pratar om och så. Men går det verkligen på bästa sändningstid? Vid det här laget har de flesta barn mellan 7 och 16 kommit hem från skolan. Jag har ingen statistisk undersökning som kan utgöra någon grund för min irritation över programmets sändningstid, men tror inte ni att det är sjukt många barn och ungdomar som sitter hemma och har hamnat framför teven nu?

Fast nu visar de massa äckliga bakterier som skuttar runt i läppstift och läppglans och bland foundationaskar som blivit för gamla. Jag tror dock det är hitte-på. Reaktionerna ser alldeles för intränade ut. Men ja. För ett inte lika kritiskt öga är det nog på riktigt.

Men som sagt. Jag blir sorgsen av att se på Tyra och hennes gäster. Trist. Programmet är bra, för vuxna kvinnor. Inte för barn. Med andra ord går det på helt fel sändningstid. Det är plötsligt inte så svårt att se varför vuxenhetsgränsen sjunker med åren. Vi börjar bli för toleranta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Detta skumma program går la inte på mina kanaler va?=P