21 juni 2006

Sverige - England.

Hoho. Lycka är när Henrik Larsson (och Olof Mellberg?) skickar in bollen i nätmaskorna i ett så kallat skitmål.
Sverige var bra igår. Åtminstone på fasta situationer, dessutom höll Edman bra koll på Beckham. Beckham blev neutraliserad. Istället kom anfallen från vänstersidan i form av Ashley och Joe Cole (inga släktband dock, så vitt jag vet). Cole & Cole mot Jonson & Alexandersson. eeeh? Det finns inte ens något mot. Cole & Cole körde över Jonson och Alexanderson och där är vår svaghet. Jag tror vi får ännu tuffare mot Tyskland när de tuffar på med Schweinsteiger och Lahm. Usch och fy. Jag vill inte titta.

"Läkarnas dom lyder på sex månader."
//Aftonbladets Peter Wennman angående Owens skada.


Jag ville inte heller titta när Michael Owen gör en mig. Han sparkar bollen samtidigt som stödjebenet viker sig. Det är knappt att jag klarar av att skriva den meningen. Så otäckt ont och så otäck är känslan. Såg riktigt illa ut och på Lisberg, när jag satt med huvudet mellan knäna för att titta bort, kunde man höra "AAAOOOOWWW" från de flesta i publiken då reprisbilderna rullade.
Härlig kämpainsats av Sverige i alla fall. Lagerbäck och co. hade innan matchen sagt att man skulle vara kontinuerligt uppdaterade med resultatet från matchen mellan Paraguay och Triniddad & Tobago. Det syntes inte. Eftersom Paraguay ledde med 1-0 och sedan till och med gjorde 2-0.
"Det kändes omöjligt att försvara sig mot deras fasta situationer"
//Englands Jamie Carragher.

Svenskarna kämpade på bra, men absolut inte för hårt. De såg riktigt bekväma ut tyckte jag. Man behövde inte kämpa onödigt hårt, för målchanserna kom ändå. På fasta situationer - där jag aldrig upplevt Sverige som några riktiga pionjärer. Henke har kanske gjort mål på ungefär var 15e hörna i landslaget. Nu hade man riktigt fina inlägg både från Linderoth och från Källström. Härligt gubbar. Det vill vi se mer av mot Tyskland. För en hörna borde vi få till och gör vi mål på den får vi se till att Ballack och hans Leute inte lurar oss upp på läktaren för att köpa Bratwurst.

Tror inte jag nämnt hur matchen slutade resultatmässigt va?
Nåväl. 2-2 blev det och den historiska förlustfriasviten håller i sig. Inte sedan 1968 har ett svenskt a-landslag förlorat mot englands dito.

Pappa fyller 50 år idag. Så jag tror inte jag kommer få sitta här speciellt mycket idag.
Men i alla fall.
Heja Sverige friskt humör! Det är det som susen gör! HEJA! HEJA! HEJA!

Inga kommentarer: